Als je zwanger bent is het extra belangrijk om te ontspannen. Een groot deel van jouw gezondheid -en die van je baby- hangt af van hoe jij je voelt.
Mum 2b geeft je tips om te ontspannen!

Tip 1: Warm bad
Verwen jezelf eens met een heerlijk warm ontspannend bad. Als aanstaande mama verdien je een ontspannen momentje voor jezelf en je veranderende lichaam. Er zijn diverse (natuurlijke) producten in de verkoop die speciaal gericht zijn op zwangere vrouwen. Zoals de producten van Earth Mama (Angel Baby). Maar ook de producten van Zechsal zijn fijn in gebruik als je zwanger bent. Je zou bijvoorbeeld de magnesiumvlokken van Zechsal kunnen toevoegen aan het badwater.

Als zwangere vrouw kun je wel wat extra magnesium gebruiken!
Het lichaamseigen magnesiumchloride van Zechsal is puur natuur en het wordt opgenomen via de huid. Hierdoor komt het magnesium direct waar het moet zijn, in je cellen. Zo merk je direct effect bij kramp of rusteloze benen.
Zelf gebruikte ik de Zechsal badkristallen 2 a 3x in de week in een voetenbadje toen ik zwanger was en ik smeerde mijn benen elke avond in met Zechsal olie. Heerlijk even een momentje voor mezelf, plus dat ik een duidelijk verschil kon merken in mijn benen.

 

Tip 2: Warme douche
Niet elke aanstaande mama heeft een bad tot haar beschikking. No worries, ook een warme douche kan heerlijk ontspannend werken. Earth Mama Angel Baby heeft een speciale range producten voor zwangere vrouwen in haar assortiment. Deze uitsluitend uit natuurlijke producten vervaardigde lijn is gemaakt van pure, veilige ingrediënten zoals biologische kruiden en oliën. Bovendien zijn niet alleen de producten milieuvriendelijk, maar ook de verpakking is volledig recyclebaar.

Ik moet zeggen, ik ben fan! Vooral de Happy Mama Body Wash en de Earth Mama Body Butter zijn favoriet hier in huis.  En de Earth Mama Body Butter is ook nog eens product van de maand!

Klik hier voor meer informatie over Earth Mama Angel Baby

Tip 3: Visualiseren
Visualisatieoefeningen kunnen je helpen ontspannen. Probeer deze eens: ga lekker liggen op de bank of in je bed. Focus je op je (buik)ademhaling en merk hoe meer je je op je adem richt, hoe meer ontspannen je wordt. Sluit je ogen en probeer een deur voor je te zien. In gedachten open je die deur en laat daarmee al je spanningen achter. Achter deze deur bevind zich een rustige plek waar jij graag komt en waar je goed kunt ontspannen. Dit kan het strand zijn, het bos, of een plekje in je tuin bijvoorbeeld. Probeer alles goed te bekijken, let op de details als welke kleuren je ziet, wat hoor je, ruik je misschien ook iets en wat voel je? Na een paar minuten stap je volledig uitgerust, de deur weer door. Kom weer terug op de bank of in je bed door zachtjes met je vingers en tenen te wiebelen. Rek je even lekker uit. Ga daarna voorzichtig rechtop zitten en sta na een poosje rustig weer op.

 

Tip 4: Ademhalingstechnieken
Ga op een opgevouwen handdoek of deken zitten en zorg ervoor dat je rug recht is. Buig en klein beetje naar voren, vanuit je onderrug. Ga ontspannen zitten, leg één hand op je bolle buik en de ander onder je onderste ribben. Haal langzaam diep adem door je neus en stel je voor hoe je longen zich vullen. Als je het goed doet, voel je ribben en buik uitzetten. Hou dit een aantal seconden vast. Adem langzaam uit door je mond. Herhaal dit tien keer.

Tip 5: Boek een ontspannende massage
Een zwangerschap is heel bijzonder en er gebeurt veel met je lichaam in deze periode. Een periode waarin het extra belangrijk is om goed voor jezelf te zorgen en je te laten verzorgen. Veel vrouwen krijgen gedurende  de zwangerschap last van de ‘typische zwangerschapskwaaltjes’, zoals het hebben van bekken- schouder- nek en rugproblemen, beenkrampen en het vasthouden van vocht. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je nergens last van hebt, maar dat je gewoon op zoek bent naar extra ontspanning tijdens je zwangerschap.

Een zwangerschapsmassage kan je ook helpen om contact te maken met je kindje. Dankzijn de massage ben je tijdens de zwangerschap meer ontspannen en meer in contact met je veranderende lichaam en je kindje.

Wil je ook zo´n heerlijke ontspanningsmassage ervaren? Hier vind je meer info over de zwangerschapsmassage van Mum 2b.  In de maand april krijg je dan ook 15% korting op een zwangerschaps- of mama massage*. Geef de code: ontspannen zwanger door bij het boeken van je massage. Twijfel niet langer en gun jezelf dit cadeautje van ontspanning!

*korting geldt op de massage extra of luxe

  • Deze site gebruikt cookies voor een goede werking.
  • Accepteren
  • No valid page specified.